nov 25

oko logo

HEAVY FORESTRY TRUCK TEST, CANADA SUMMER 2015            
OKO MINING GRADE EXTRA-HEAVY DUTY TYRE SEALANT            
193 tonne, 10-wheeler 6x 4  tractor unit (2 steer tyres and 2 of the 4 rearmost drive tyres were fitted with OKO Mining)  
        OKO dosage: 15.0 litres 15.0 litres 7 .0 litres NO OKO NO OKO 7.0 litres
          TEMPERATURES IN °F (from tyre temperature sensors)  
          STEER TYRES:   REAR DRIVE TYRES:    
DATE TIME KM TRAVELLED OUTSIDE TEMP °C OUTSIDE TEMP °F STEER TYRE 1 STEER TYRE 2 L OUTER L. INNER R. INNER R. OUTER
29-jul 22.30 225 18 64 105 105 93 111 119 102
29-jul 22,55 162 20 68 106 109 92 116 119 104
3-aug 13.10 225 20 68 101 99 90 97 93 105
3-aug 14.40 162 20 68 92 114 86 110 106 120
3-aug 15.45 110 21 70 105 121 96 117 111 121
3-aug 16.50 53 ? ? 104 121 96 116 108 124
3-aug 17.54 111 19 66 96 99 83 93 94 89
10-aug 14.27 162 24 75 119 125 103 127 127 117
10-aug 15.33 111 25 77 116 133 126 129 130 108
10-aug 16.40 53 26 79 119 135 109 126 129 131
10-aug 22.00 110 14 57 103 107 83 116 125 100
10-aug 23.00 53 17 63 107 105 87 118 123 99
11-aug 02.00 162 19 66 93 96,5 85 105 107 91,5
11-aug 12.40 162 21 70 116 117 100 118 118 107
11-aug 13.44 111 21 70 115 116 97 119 120 106
11-aug 23.12 162 14 57 117 109 83,5 116,5 107,5 90
12-aug 06.00 110 15 59 108 111 88 126 127 107
12-aug 07.00 53 16 61 110 113 90 122 124 112
12-aug 08.00 0 16 61 115 115 97 115 132 117
12-aug 15.30 142 19 66 108 114 93 124 123 107
12-aug 16.30 110 22 72 114 120 97 134 136 120
12-aug 17.30 53 19 66 114 113 97 122 133 120
13-aug 17.18 162 24 75 115 123,5 98 122 128,5 114
2-sep 14.30 225 25 77 103 98 96 104 92 97
2-sep 16.00 162 25 77 101 106 97 106 106 121
2-sep 17.00 110 26 79 110 110 102 118 110 118
2-sep 18.00 53 25 77 107 116 96 116 105 119
8-sep 20,41 ? 17 63 95 100 80 97 93 108
8-sep 21.39 ? 18 64 98 101 88 102 107,5 96,5
9-sep 16.59 162 18 64 104 106 94 126 122 108
9-sep 17.54 111 19 66 96 99 83 93 94 89
18-sep 15.00 111 20 68 103 110 90 103 109 102
18-sep 16.00 53 20 68 105 128 96,5 107 112 115
18-sep 17.00 0 20 68 108 118 95 106 106 109
AVERAGES: ALL TYRES   66,16 106,71 112,15 93,74 114,04 114,60 108,65
EXCESS HEAT OF TYRE VERSUS AMBIENT TEMPERATURE 40,55 45,99 27,58 47,89 48,44 42,49
AVERAGE NON-OKO DRIVE TYRES       114,32      
AVERAGE OKO-EQUIPPED DRIVE TYRES       101,19      
TEMPERATURE DIFFERENCE USING OKO       13,13      
% TEMPERATURE REDUCTION         11,5%      
NOTES:                    
"A properly inflated/loaded tire, when up to operating temperature - one hour or more of operation - will typically run about  
60 degrees F hotter than the ambient temperature."            
(Bridgestone 'Tire Doctor')                
About temperatures: "all drive tires should be about the same" (TireBusiness.com)          
No punctures were suffered in the OKO tyres during the test.            
The owner/driver of the truck reported no wheel imbalance despite the large dosage of OKO in steer tyres, and in fact the ride on gravel
was smoother than without OKO.              
See the truck at: www.youtube.com/watch?v=gEYWkzz9Y7k            
juli 07

Bohnenkamp Benelux 300 dpi

Veel professionele transporteurs en agrariërs in België en Nederland kennen het product OKO van Tyre-Sealants BV uit Mierlo al. OKO Puncture Free Bandenvloeistof, een preventieve anti-lek vloeistof, voorkomt de meeste lekken – direct! OKO Puncture Free is een dikke vloeistof, ontworpen om het dure ongemak van lekke banden te voorkomen.

Patric van Pinxteren, directeur van Tyre-Sealants BV: “In de agrarische-, hoveniers-, bouw- , mining- en de transportbranche kan een ondernemer het zich gewoonweg niet veroorloven dat door een lekke band het werk tot stilstand komt. De klant wordt vaak te laat bediend, het ingeroosterde personeel kan niets doen, en vooral bij zware transportmiddelen betekent een lekke band een te vervangen band. Bij een normaal wegtransport kunnen kosten al snel oplopen tot boven de 1.500 Euro.”

Hoe goed het product OKO werkt, is inmiddels internationaal in meer dan 80 landen doorgedrongen.

Wij zijn blij met de nieuwe samenwerking.

Bohnenkamp-Benelux BV, onderdeel van de Bohnenkamp Groep, is de officiële importeur van BKT banden, banden voor industriële en agrarische toepassingen. Daarnaast ook importeur van Windpower truckbanden en leveren zij ook diverse producten voor wagenbouw, trailers en aanhangers. Door een netwerk van vestigingen in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Slowakije komt OKO nu internationaal voor meer bedrijven beschikbaar. Agriband BV behartigt voor ons als nieuwe grossier de Benelux.

OKO Tyre Sealants bv

Patric van Pinxteren:

“Ook voor onze Nederlandse cliënten is het een plus dat ze nu in het grootste deel van Europa op service en ondersteuning kunnen rekenen”. 

Hoe werkt OKO in de praktijk?

OKO wordt in de band ingespoten, of in de binnenband via het ventiel voordat er sprake is van een lek. OKO blijft vloeibaar in de band en beschermt deze tegen lek raken in het loopvlakgedeelte van de band. Als er een lek plaatsvindt, drukt de lucht in de band OKO in het gat terwijl de band draait en OKO vormt meteen een sterk luchtdichte afdichting die het leeglopen van de band stopt. OKO dicht het gat terwijl u rijdt. De afdichting in het loopvlakgedeelte van de band is permanent. De afdichting is bovendien 1,6 keer sterker dan de normale gevulkaniseerde reparatie en zelfs 7 keer sterker dan een reparatie met een prop. OKO zorgt voor een beter behoud van bandenspanning waardoor men bespaart op bandenslijtage en brandstof. Daarnaast is het op waterbasis en is geheel milieuvriendelijk. En tast velg en band niet aan.

OKO was de uitvinder van effectieve preventieve anti-lek vloeistof in 1978. Dit is de thuisbasis van de enige echte anti-lek. Accepteer geen alternatief.

Meer informatie? Neem gerust contact op met Patric van Pinxteren, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-29986642, of kijk op onze website, www.tyre-sealants.nl

 

juni 29

Ervaren rijders weten dat voor tubeless ready banden, een latex-melk sealant nodig is om de band luchtdicht te maken langs de velg en velgstrip. Natuurlijke latex rubber is de basis van de meeste melk tyre sealants. Maar het heeft problemen. Het droogt snel uit, waardoor er balletjes van rubber in de band ontstaan: het geeft ammoniak af, wat velgen corrodeert en de banden aantast: en het veroorzaakt allergieën bij een groot aantal mensen. Hier leest u wat de experts zeggen:

"Latex allergische symptomen variëren van mild tot ernstig, afhankelijk van uw gevoeligheid en de mate van blootstelling van latex allergeen. De meest ernstige allergische reactie op latex is een anafylactische reactie, die dodelijk kan zijn. "(Mayo Clinic, USA)

"We weten dat meer dan 6% van de bevolking nu een allergisch antilichaam ontwikkeld  tegen natuurlijke rubberlatex eiwitten en dat bij ongeveer 10% van de gezondheidswerkers symptomen gevonden worden na contact. "(Allergy UK).

 

OKO Magic Milk is een ontwerp van een ​​geheel nieuw type tubeless melk, gebouwd rond synthetische latex samen met afdichtende verbindingen, nooit eerder gezien in de fietsmarkt. Het resultaat is een briljante combinatie van eigenschappen:

  • Lichtgewicht - dit is de <lo-fat> banden sealant.
  • Langere Levensduur (normaal 6-12 maanden) zonder 'klontering' zodat u kunt bijvullen en doorgaan.
  • Velg en band vriendelijk - geen ammoniak (en geen onaangename geur).
  • Geen Latex Allergie probleem.
  • Het sterkste anti-lek van alle tyre-sealants op de markt.
  • Ontworpen voor tubeless ready MTB banden: en voor tubed racebanden.

Het is geen verrassing dat Magic Milk vrienden aan het winnen is over de hele wereld en renners vinden dat het de gevestigde merken verslaat in elk opzicht.

En nu, OKO Magic Milk competitief is getest en de 'perfecte' oplossing is voor Habitat for Humanity, het toonaangevende XCO / XCM WK heren en dames racing team. Gevestigd in Nederland, en ze racen in heel Europa en wereldwijd. Zij gebruiken Stan's No-Tubes wielen met Kenda tubeless-ready banden, maar zal nu een beroep doen op Magic Milk om lekvrij in hun races te blijven. Ze vinden OKO het beste voor hun set-up.

Als gevolg daarvan is OKO ( Tyre-Sealants bv ) uitgegroeid tot een sponsor van de Habitat Mountainbike Team voor seizoen 2015/2016, en het bedrijf is trots om zijn latex-vrije melk technologie toe te voegen aan het indrukwekkende arsenaal van cutting-edge fiets producten van het team.