OKO - de beste Tyre-Sealant voor mijnbouw voertuigen.

Op 15 juni 2015

Over de hele wereld worden mijnbouwbedrijven geconfronteerd met vergelijkbare problemen. Voertuig operaties in het bijzonder zijn zeer moeilijk. De uitdagingen zijn -

  1. Zeer ruw terrein.
  2. Moeilijk of onmogelijk toegang voor reparaties.
  3. Hoge bedrijfstemperaturen.
  4. Enorme kosten van downtime.  

Voor veel mijnbouwvoertuigen is en blijft de luchtband de belangrijkste wiel-grond interface. Dit betekend dat de exploitanten veel moeten betalen om één van hun enorme banden, welke ook schaars zijn te vervangen.
De hoge kosten van banden en de frequentie van lekrijden heeft geleid tot de introductie van solid-fill toepassingen, welke de meeste lekken elimineren, en behoud enige mate van beweging in de band. Maar ze hebben problemen - ze maken de rit erg hard, dus zijn impopulair bij de berijders: ze vergroten het gewicht van de wiel / band combinatie aanzienlijk, genoeg om in een aantal gevallen assen te breken: ze kunnen niet gebruikt worden bij hogere snelheden: ze zijn erg duur: en eenmaal geïnstalleerd, kunnen ze niet worden verwijderd om loopvlakvernieuwing of reparaties toe te passen.
Deze factoren zorgen er voor dat veel fleetmanagers, solid fill willen voorkomen. Zij kunnen in plaats daarvan een banden koelvloeistof toepassen. Dit wordt in de band gegoten voor de montage op de velg. De functies zijn verlagen van de bedrijfstemperatuur van de band, om de levensduur te verlengen: optreden als roestwerend middel ter verscherming van het wiel: en tonen wielvelg / bandhiel lekken, (gekleurde vloeistof sijpelt naar buiten).
Maar wat tot voor kort niet serieus werd genomen door vele mining professionals is de derde optie - Tyre-Sealants. Waarom? Omdat de sealants die beschikbaar waren tot nu toe als niet krachtig genoeg werden beschouwd om de grote gaten en spleten die zijn ontstaan in de mijnbouw omgevingen te repareren. En men was van mening dat een sealant de banden niet voldoende zou koelen omdat er minder vloeistof nodig was dan met de coolin-only producten, (wat niet samen gaat met een tyre-sealant).

Strenge testen

Dit was een uitdaging voor OKO chemici - hoe je een extra zware Mining sealant, die geschikt zou zijn voor het doel zou kunnen creëren. Uit analyse van concurrerende producten is gebleken dat ze niet voldoen aan hun extravagante claims. De OKO oplossing moest beduidend beter zijn dan alles wat er momenteel op de markt is.

De resultaten van de ontwikkeling werden getest op (onder andere over de hele wereld) de management-Mine in Marokko, waarbij een 22mm metalen spike werd gebouwd om de mogelijkheden van de sealant te testen op een oud versleten set banden (zie foto). Het slaagde met vlag en wimpel.

De betere anti-lek oplossing

Nu dat OKO Mining dagelijks gebruikt wordt in de hele wereld, heeft het zich bewezen de beste oplossing voor de meerderheid van de voertuigen in mijnen en groeven te zijn (en in toenemende mate wordt gebruikt in de meest ernstige situaties van bouwplaatsen).

• De voertuigen die het meest langzaam rijden in de ergste ondergrondse mijnbouw blijven solid fill gebruiken.

• Het grootste deel van de voertuigen welke nog een anti-lek middel nodig hebben, worden geadviseerd om OKO Mining bandendichtmiddel te gebruiken.

Hoe zit het met het koelen van de band? Welnu, het probleem in het verleden is dat afdichtmiddelen duur werden verkocht en de hoeveelheid in de band is geminimaliseerd. OKO Mining wordt verkocht via nationale geautoriseerde distributeurs tegen zeer concurrerende prijzen per liter en de aanbevolen hoeveelheden in de band zijn groter: vergelijkbaar met die gebruikt worden met banden koelvloeistof.

OKO bevat ook anti-corrosie middelen, evenals de zelfde soort antivries producten die helpen om de band te koelen, zodat het effect van koeling niet veel minder is dan een banden koelvloeistof product - maar cruciaal, men krijgt ook bescherming tegen het overgrote deel lekke band situaties die voorkomen worden doordat OKO Tyresealant gaatjes telkens opnieuw afdicht gedurende de gehele levensduur van de band. Dus het is 'win-win' voor mijnbouwbedrijven.

Bottom line? OKO Mining is absoluut zinvol - en maakt een grote positieve invloed onder aan de streep.